woensdag 19 mei 2010

woensdag 19 mei 2010


New York City. Wat een stad: GE-WEL-DIG!
Eerst even bedankt voor de reacties op de weblog.
We hebben tamelijk goed geslapen vannacht alleen kort: om half 3 rechtop in ons bedje. We hadden nog niet het normale aantal slaapuren achter de rug, maar zo werkt je inwendige klokje niet, de timer gaf aan dat de nacht voorbij was en dan is het afgelopen met slapen. Toch nog maar een poosje blijven liggen, maar om een uur of 5 houden we het niet meer uit en staan we maar op.
Na ons ontbijtje van de Deli aan de overkant gaan we op weg.
Vandaag geen last gehad van pijpestelen en de weersvoorspellingen voor de rest van de week zijn zeer gunstig.
Eerst lopen we naar Times Square: wohohohohow!!!! Wat een plek om je verblijf in NYC te beginnen. Omdat we natuurlijk idioot vroeg zijn, is het er nog niet druk en we gaan eerst naar het midden van het plein om er goed rond te kijken en lopen er dan op ons gemak helemaal overheen. Het is een en al theater en reclame. (foto)
Verder komen we door het leuke Bryant Park, Grand Central Station met zijn enorme hal (foto), zien Chrysler Building en United Nations Headquarters, het complex van de Verenigde Naties en nog veel andere bekende en minder bekende plekken.
Tussen de middag gaan we terug naar het hotel voor lunch en wat rust.
’s Middags gaan we naar Ground Zero. Als je de subway uitkomt, sta je meteen voor de afzetting rond de bouwput waarachter druk gewerkt wordt en beseffend wat hier gebeurd is, grijpt het je echt naar de keel.
We gaan naar de Memorial Preview Site, een soort museum waar de herinnering in ere gehouden wordt.
Tot slot naar de Starbucks voor een heerlijke vanille latte.

We hadden vanochtend eerst voor elk een 7-dagen subwaycard gekocht en zijn na één dag al ervaren subwaygebruikers. Een prima manier om je te verplaatsen in deze stad.

3 opmerkingen:

Muskiet. zei

Hoi allebei!
Welkom in de USA!
Jammer dat jullie een wat misselijke eerste dag hadden, maar ik ben blij dat jullie een betere tweede dag hadden.
Wat dan weer jammer is is dat jullie die pijpestelen onze kant uitgestuurd hebben want tot vandaag was het hier fantastisch.

Ik heb net voor het eerst jullie eerste blog gelezen omdat ik nochal druk ben met over uren maken op mijn werk.
Dat betekent dat ik een weekje of twee elke dag op werk ben, maar s'avonds en s'morgens vroeg lees ik het wel.
Ik neem aan dat jullie nog geen telefoon gekocht hebben?

Laat me ook even weten of jullie de normale e-mail in de gaten houden dan kan ik jullie ook daarop af en toe tikken.

We zijn hier allemaal erg blij dat jullie nu toch weer een heel stuk dichterbij zijn en wachten met veel plezier jullie aankomst bij ons af!

Dikke knuffel en veel plezier in de grote appel! (welke kwiebus kwam nou met die naam aanzetten?)

Muskiet. zei

O ja.... Amy is in 4 dagen uitgeteld.
Ik hou jullie op de hoogte, maar dat is makkelijker als jullie een telefoon hebben.

Anoniem zei

Ben niet verbaasd dat jullie New York te gek vinden. Ik was gevloerd door de enormte (is dat een goed Nederlands woord?) van die stad. Was er al eens geweest, maar dat laatste keer was ik er met Mama (Agnes) en Jan... die vonden het fantastisch - dat was in 1990! Heb veel plezier, neem veel fotos en... vergeet niet naar Chinatown en Little Italy te gaan. Rays (Tampa Bay) beat the Yanks!
Agnes en Garland, Sarasota, FL